мій фінансовий безлад

Як і обіцяла в попередньому пості, розповім про свій фінансовий журнал.
Що, скільки і навіщо?!

Почну з того, що ідея такого фінансоведення до мене прийшла, мабуть, в той же час, коли я познайомилась з тайм-менеджментом (привіт, універ). Тому моя система - це мікс всього, чого тільки можна було наміксувати в цих двох темах: фінанси і раціональне використання часу.
Отже, почнемо.
Основне, на чому я зробила акцент - це планування витрат. В свій час я намагалась вести щоденник і по витратами, але відмовилась від цієї ідеї. Не пішло мені.

Фінанси. Місяць.

Тут все просто. Є дві частини, які в кінці місяці мають вийти на 0.
Перша частина: дохід.
В мене він складається з декількох колонок, які в кінцевому рахунку сумуються:
  • класично, З/П - сума грошей, в яку мене оцінюють як спеціаліста (бозьо, яке серйозне слово для мене);
  • додаткова З/П. У вас це може бути відсоток від продажу, премії, бонуси і всяке інше;
  • відсоток від депозиту - в мене це дуже смішна сума, але все одно я рахую це доходом (вуху, у мене є пасивний дохід!)
  • і останнє, абищо. будь-який заробіток, що підвертається протягом місяця. наприклад, виручка від продажу чогось, або який грошовий подарунок і.т.д.
Потім все це сумується і виходить якась цифра, яку можна витратити в місяць.

Друга частина: витрати.
В мене вони поділені на декілька частин у вигляді процентного співвідношення від загальної суми доходу:
  • 40% (найбільша, до слова, частина) - щоденні витрати. це та сума грошей, яка потрапляє в мій гаманець і забезпечує мене щоденною кавою і всякими іншими штуками. детальніше про цих 40% читайте унизу;
  • 20% депозит - це та сума грошей, яка одразу йде на депозит. я вважаю, прямо життєво-необхідним відкладати якусь суму. це прямо моя порада №1 - відкладати! 
  • 20% комунальні послуги - ніде від них не дітись. особливо, зараз. рекомендую їх відкладати навіть не в %%, а в конкретній сумі (просто мінусувати від загального числа). так, мені здається ефективніше. 
  • 20% (мої улюблені) витрати на потреби. тут вінегрет просто: одяг, косметика, затрати на побутову хімію. ця колонка витрат мене водночас і стимулює і гальмує. стимулює, бо якщо в кінці місяця я бачу, що залишилось ще якихось пару сотень, і значить їх можна витратити на якісь приємнощі. і навпаки, якщо я бачу що в колонці залишилось зовсім мало - значить треба подумати про раціональність покупки того чи іншого.
Ще одна примітка. Раніше, у мене ще була кредитка з мін. платежем. Цю витрату я вписувала до депозиту - просто від 20% що на депозит віднімала мін. платіж. Тому, якщо часом маєте якісь кредитні зобов.язання - можете скористатись цією системою теж.

В кінці місяця ці дві колонки: дохід і витрати мають вийти в нуль.
Ця система у мене в форматі Exsel функціонує уже більше року, тому я точно знаю, що вона діє і є ефективною для тих, хто задумується над тим, що відбувається з його доходом.
Якщо когось цікавить (хоч когось це цікавить?), то стукайте в приват і я обов.язково покажу наочно як це виглядає.

А тепер детальніше про 40% щоденних витрат і до чого тут тайм-менеджмент? 

Коли я почала вивчати тайм-менеджмент в моєму житті з.явився щоденник з завданнями на день/тиждень/місяць. після недовгого періоду ведення його аби-як, я зрозуміла, що для мене ця система не функціонує. мені просто лінь/впадло, іменуйте це як хочете (я це виправдую тим, що почалось це ще за часів мого безпробудного студентства, коли слова "Аня" і "безвідповідальність" були синонімами).
Щоденне планування я відкинула одразу ж. Зараз я до нього повернулась, але тоді я реально не розуміла сенс планувати свій день.
Залишилось тижневе і місячне. І що я з ними зробила? Для мого еврейства, це було геніальне рішення. За кожне завдання я собі почала платити.
І зараз це виглядає наступним чином. Кожне завдання має якусь свою ціну і кожного тижня я сумую усе, що я зробила (к-сть тренувань, написаних сторінок книжки, вивчених english-слів і ще купу всього). Визначити конткретно які завдання мені потрібно виконувати, аби дійти до кінцевої цілі допомагає тайм-менеджмент.
І ця оплата завдань стає моїми кишеньковими грішми на тиждень.
До речі, завдання мають різну ціну в залежності від складності і мого бажання/небажання його робити. Те саме з завданнями на місяць.

Що ця система мені дає?
По-перше, тримає мій зад в тонусі і змушує робити купу корисних речей, які мені просто так робити лінь. так, я патологічний лінивець. по мені можна писати посібники з лінивості.
По-друге, утримує мене від бездумного транжирства в перший же день зарплати.
По-третє, це кльовий елемент гри. Те що треба, для маленької дівчинки всередині мене.
Як на мене, цей спосіб формування кишенькових є дуже специфічним, але все-таки я ним ділюсь. Мо' комусь прийдеться до смаку.
В приваті можу показати/розповісти як це виглядає на практиці.

Важливі тези цього посту (тим, кому лінь читати багатобукв):

  • За фінансами потрібно слідкувати. крапка.
  • Обов.язково повинна відкладатись (депозит, чорний день, як хочете) якась сума в місяць. просто так. 
  • Це реально дозволяє забути про кредити на техніку, "зуби на полиці" в останні дні до зарплати і купу інших неприємностей з якими ми стикаємось у фінансовому житті.
Я в жодному разі не фінансовий експерт. І в жодному разі не рекомендую робити все в такій же точності.
Основна мета цього посту - задумайтесь, хто ще цього не зробив про свої фінанси і постарайтесь їх впорядкувати. Лайфхаків, як це можна зробити в інтернеті ціла купа.

P.S. вибачте за купубукв.
P.P.S. залишайте коментарі: хочу чути думки і поради з цього приводу.

Коментарі

Популярні публікації