книги, що стались зі мною цього року.

Хочу розповісти про книги, що вразили мене цього року.
Будьте готові, до всякого рівня літератури.
Будьте готові, що вражатимуть не тільки книги, але й історії пов.язані з ними.
Будьте готові, що одним постом я не обмежусь.
Будьте готові...

І почнемо.


"Мій дідусь був черешнею"
Я не можу не натішитись і не наплакатись з цієї книги. Така добра і наївна. Про дідуся. Саму книгу я заковтнула менш ніж за годину і опісля сиділа в цілковитій тиші. Калейдоскопом виринали одна за іншою історії з власним дідусем.
Якби я вирішила написати книгу для дітей - то це були б однозначно історії про мого дідуся. Його смішні (й правда, смішні) історії про війну. Його казки, що він розповідав мені на ніч. А ще "ррриба", без якої мені не дозволялось заснути (так, я не вимовляла букву "р" в дитинстві). І ще трохи бабці (ні, не бабці - бабушки) і її казок. Я їх обов.язково колись запишу, якщо не на загал, то для своєї малечі точно.  Ці двоє були такими різними, але такими цілісними і неподільними.
Думаю, в кожної щасливої дитини має бути хороший дідусь і бабуся. А у найщасливіших - ціла пара.

Знаєте, діти бачать життя по іншому. І все запам.ятовують, як губка. І потім із цим живуть.
Дітям не треба говорити про поганих дядь, вони самі їх відчувають. Як і навпаки - хороше вони теж бачать здалеку.
Я зараз не буду розповідати про складні свої відносити з іншою бабцею, яка у мене недовго, але все ж була. І нічого не говоритиму про великого діда-цербера, якого мене вперто заставляли називати дідусем. Про це якось згодом. В іншій казці.
Зараз я розповім про тих двох, що зробили мені дитинство. Зліпили його яскравим, як кольорова сніжинка. Вона завжди говорила російською, хоча й прожила тут пів-життя. А ще вона знала усі найбрутальніші лайки і пекла найкращі в світі пироги. Він ж був ще тим патріотом і змушував мене говорити українською (ага, а пироги на кухні можна було випросити лише російською - в когось ще є питання щодо того, яка у мене мова рідна?). А ще, здавалось, він знав на кожний випадок по пісні і, напевно єдиний з нас усіх, умів заткнути бабцю. Ох, і дивною парою вони були.
Вони, певно, геть нічого не тямили в педагогіці й саме тому виростили таких чудових і розумних дітей.

Ті, хто все ще не тримав цієї книги у руках - я рекомендую. Й справді! Прочитайте. Вона чудова. І це я ще не нахвалювала прекрасні ілюстрації від ВСЛ,

"Американська антологія фантастики"
Книга - знахідка. Й справді, знахідка. Я її знайшла, коли порпалась в домашній бібліотеці. І вона чудова. Цілих 24 науково-фантастичних розповіді. Перлиною, як на мене є Д. Кіз "Квіти для Елджернона".

Знаєте, що здивувало. Нам ж цю історію подали у 2015 році, як бестселер. І така хвиля популярності налетіла на цю книгу. В усіх соціальних мережах, в усіх читацьких колах. Уявіть, а у мене на полиці ця книга чекала свого часу більше двадцяти років (1991 рік видання антології). І це я мовчу про те, що книга була написана більше 50 років тому!
Думаю, секрет її успіху зараз є те, що вона стала напрочуд актуальною. Про важливі речі. Тому, хто її упустив - поверніться і прочитайте.
P.S. не можу промовчати, коли я її читала, перші сторінки мені не давали покою - аж надто сильно було схоже, що їх писала моя малотямуща одногрупниця. Знаєте, люди що багато читають надто шпортаються через граматичні помилки.

А далі у мене розбігаються очі. Я хотіла, аби тут було три книги, але зі мною цього року трапилось стільки книг, що в трійку їх ніяк не вкладеш. Я не можу не згадати дві прекрасні антиутопії "1984" і "О дивний новий світ". І "Гаррі Поттер" мовою оригіналу. І ще "Страшенно голосно і неймовірно близько" - я не знаю, як жити і не прочитати цієї книги. І "Магічне прибирання" КонМарі, бо ця книга мені багато чого пояснила. І купа іншого нон-фікшину, який я їм замість хліба, безперервно і кожен день. І ще багато-багато всього.


Я не знаю скільки усього я прочитала за минулий рік. В рамках #bookchallenge_ua - 47/200. Але це так мало в порівнянні з тим, скільки хороших книг є загалом.
Тому собі і всім, хто читає, бажаю гарних книг в 2016!

P.S а до третьої найкращої книги 2015 року я ще повернусь. Подумаю добряче і повернусь.

Коментарі

Популярні публікації